Do czego służy SEO i pozycjonowanie stron?

Niemal każda osoba, która na co dzień korzysta z internetu, wie doskonale, jak znaleźć w sieci jakąkolwiek potrzebną informację. Służy do tego oczywiście wyszukiwarka, za pomocą której można w ekspresowym tempie trafić na to, czego się właśnie potrzebuje. Nie wszyscy są jednak świadomi tego, na jakich zasadach ona funkcjonuje, dlaczego wyświetla nam wyniki w takiej, a nie innej kolejności i jak dużą rolę odgrywa w tym wszystkim pozycjonowanie stron i optymalizacja, zwana inaczej SEO.

Wyobraźmy sobie sytuację, że musimy znaleźć jubilera w Warszawie. Otwieramy wyszukiwarkę, wpisujemy odpowiednie hasło i po ułamku sekundy mamy wyniki z adresami stron www. Co robimy dalej? Jak pokazują statystyki, znaczna większość internautów odwiedza w takiej sytuacji kilka pierwszych linków (z reguły 3, maksymalnie 4). Z tego powodu właściciele firm (w tym przypadku jubilerskich) powinni postarać się, by to właśnie ich witryna wyświetlana była jak najwyżej – im dalsza pozycja, tym mniejsze prawdopodobieństwo odwiedzenia jej przez potencjalnego klienta, a – jak wiadomo – to właśnie tą drogą trafić można na duże grono odbiorców swoich usług. Za to odpowiedzialne są właśnie SEO (Search Engine Optimization) i pozycjonowanie stron, czyli krótko mówiąc wszelkiego rodzaju działania, które poprawiają widoczność danej witryny w wyszukiwarce (najczęściej Google, z której korzysta największa liczba internautów – wg statystyk aż 93%).

Na czym konkretnie polegać może pozycjonowanie stron i SEO? Między innymi na umieszczaniu dostosowanych treści wraz z odpowiednimi nagłówkami, określonymi słowami kluczowymi (w omawianym wyżej przykładzie byłyby to np. frazy „jubiler warszawa” czy „jubiler w warszawie”), a także grafiką czy filmami. Ważne są również wszelkiego rodzaju zmiany dotyczące kodu źródłowego danej strony, a także częste pojawianie się adresu witryny na innych portalach czy w social mediach. Pozycjonowanie stron i SEO wymagają pewnej wiedzy, zarówno z zakresu informatyki, jak i marketingu internetowego czy copywritingu, dlatego większość właścicieli przedsiębiorstw czy usługodawców zleca przeprowadzenie tych czynności profesjonalnej, zewnętrznej firmie, która zajmuje się tym na co dzień. Można oczywiście próbować robić to samodzielnie, jednak brak doświadczenia w temacie SEO czy pozycjonowania nie przyniesie spodziewanego rezultatu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *