Każdy właściciel małej firmy snuje plany o tym, że kiedyś będzie ona rozpoznawana w całym kraju, a co odważniejsi snują nawet plany dotyczące kontynentu. Wiadomo, że jedynie nieliczni mają szansę na to, żeby być rozpoznawalnym w Europie czy na świecie. Ale jeśli chodzi o rozpoznawalność w całym tego słowa rozumieniu, to najpierw trzeba sobie to wypracować. Wypracować można to ciężką pracą, latami doświadczenia na rynku oraz tym, co bardzo to wszystko wspomaga, a więc identyfikacją wizualną. I tu pojawia się pojęcie, które w swoich strategiach biznesowych mieli już biznesmeni z okresu międzywojennego. Żeby wyrobić sobie znaną markę trzeba najpierw sprawić, żeby była ona znana. Kiedyś możliwości marketingowe i reklamowe były znacznie mniejsze aniżeli dzisiaj. Przecież dzisiaj można zamówić każdy artykuł reklamowy, jaki nam się tylko wymarzy. Niewątpliwie jednak za wszystko trzeba zapłacić, a im fajniejsze i bardziej chwytliwe gadżety tym większy rachunek za ich wyprodukowanie.

Jeżeli prowadzicie niewielką firmę i chcielibyście zacząć tworzyć swoją własną markę to najpierw trzeba ją stworzyć. Musi się pojawić dobra i chwytliwa oraz łatwa do zapamiętania nazwa marki oraz to, co będzie w tym wszystkim najważniejsze – logo. Dokładnie tak, trzeba zaprojektować i stworzyć swoje własne logo. Takie logo, które sprawi, że klientom z Waszą firmą będą kojarzyć się same barwy. To jest tak jak w przypadku tego najsłynniejszego na świecie napoju w biało czerwonych barwach. Jeśli zobaczycie w telewizji blok reklamowy i pokażą się tylko kolory, biały i czerwony, to od razu wiecie, że chodzi właśnie o ten napój. A logo tego napoju zna chyba każdy człowiek na świecie. Dlatego właśnie stworzenie logotypu, najlepiej w dwóch prostych barwach, pomoże Wam być rozpoznawanym pośród lokalnej społeczności. I to właśnie od niej należy zacząć tworzyć swoją identyfikację wizualną.

W tworzeniu identyfikacji wizualnej pomogą Wam oczywiście wspomniane powyżej artykuły reklamowe. Rozdawanie ich klientom sprawi, że będą mieli pod ręką jakiś gadżet w Waszych barwach i z Waszym logo. Najpopularniejsze są oczywiście długopisy, ale można też zainwestować w coś lepszego. Można rozdawać pendrive albo jakiś inny gadżet, który będzie kojarzył się z jakością i dbałością o klienta. Na pewno nie można w tej kwestii zalać klientów tanią i chińską tandetą, ponieważ właśnie z taką jakością możemy się potem klientom kojarzyć.

Jeśli sami nie macie tak do końca wizji, jak sprawić, żeby być rozpoznawalnym, może warto zwrócić się z prośbą o pomoc do jakiejś agencji reklamowej. Takie agencje są doskonale wyszkolone w tym, w jaki sposób sprawić, żeby produkty klientów i jego marka stały się rozpoznawalne i znane. Agencja reklamowa zaprojektuje całą szatę graficzną Waszej kampanii reklamowej, a wszystko zostanie wykonane przez producenta artykułów reklamowych. Dzięki takiej kooperacji sukces może być murowany. Trzeba się jednak liczyć z tym, że wszystkie te działania będą trochę kosztować. Trzeba się z tym liczyć, ale jeśli chce się naprawdę rozwijać to nie można żałować pieniędzy na inwestycje.

Poprzedni artykułProgramy lojalnościowe magnesem dla klientów.
Następny artykułChcesz zdobyć lokalny rynek? Zasponsoruj lokalny sport!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj