Potencjalni biznesmeni, którzy kierują swoimi przedsiębiorstwami uważają, że sukces w prowadzeniu działalności zależy od bardzo wielu, różnorodnych czynników. Istnieje wiele czynników, jakie to mają charakter typowy, zaś pomiędzy nimi znajduje się myślenie, iż czynnik określa się najczęściej mianem pozytywnej psychologii. Jeśli chcemy bliżej przyjrzeć się temu czynnikowi, możemy stwierdzić, że jest to pokonywanie postaw, jakie to najczęściej prowadzą do niepowodzeń a także porażek. Dodatkowo myślenie w biznesie określa się także, jako rozwijanie drzemiących w nas i w współpracownikach cech pozytywnych, które to są wstanie kształtować wizerunek przedsiębiorstwa. Taką, niezawodną koncepcję stworzył Normana Vincenta Peale’a. O owych zasadach pisze on w książce pod tytułem „Moc pozytywnego myślenia”. Książka ta zyskała sławę na całym świecie, zaś dziś korzystają z porad w niej zawartych właściciele największych korporacji. Moc pozytywnego myślenia dostarcza nam praktycznych wskazówek, dzięki czemu dążymy do pozytywnych działań.