Praca przedstawiciela handlowego wymaga dobrego zorganizowania. Efektywny pracownik to taki, który w krótkim czasie jest w stanie dotrzeć do sporej grupy klientów. Sprawia to, że stanowisko handlowca nie jest posadą prostą i możliwą do wykonywania przez każdego. Jak zwiększyć efekty? Na pomoc spieszy program dla przedstawicieli handlowych!

Żyjemy w czasach silnie zinformatyzowanych. Z tego powodu technologia pozwala ułatwić pracę wielu osób. Nie inaczej jest w przypadku przedstawicieli handlowych, dla których stworzono wyjątkowe narzędzie ułatwiające pracę nie tylko im, ale też ich przełożonym, co przekłada się na lepszą efektywność całego przedsiębiorstwa. Czym jest CRM dla handlowców?

Czym jest CRM?

CRM (ang. Customer Relationship Managment – Zarządzanie Relacjami z Klientem) to system, który polega na budowaniu długotrwałej więzi z klientem. Zawiera bazę z informacjami na temat odbiorców danej marki, ułatwiając tym samym dostęp pracowników do danych. Dzięki temu zwiększa się efektywność firmy. CRM dla handlowców pozwala także na zarządzanie pracownikami z panelu pracodawcy i przypisanie im konkretnych celów i działań. Zależnie od branży, może posiadać różne funkcje. Jak więc ma się wspomniany system do handlowców?

Program dla przedstawicieli handlowych

Na samym początku trzeba określić, co dokładnie należy do zadań przedstawiciela handlowego. Jest on osobą, która zawodowo zajmuje się spotkaniami z klientami. Dotyczy to zarówno pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania dobrych relacji ze stałymi odbiorcami. Wiąże się to z koniecznością pracy w trasie. Nie bez powodu handlowiec musi być odporny na stres. Często nie wie, na jakiego klienta trafi. Dzień pracy może być też zrujnowany przez awarię pojazdu itd. Jest on rozliczany głównie ze względu na efekty swoich działań. Jak może pomóc mu CRM?

CRM dla handlowców posiada bazę danych zawierającą informacje na temat klientów z uwzględnieniem ich lokalizacji. Dzięki temu program sam zaplanuje trasę przedstawiciela handlowego w sposób najbardziej optymalny. Zawrzeć w nim można także takie dane, jak to, że klient X może być odwiedzany wyłącznie we wtorki pomiędzy godziną 9:00, a 12:00. Dodatkowo, w systemie mogą pojawić się dodatkowe informacje (np. klient Y jest wyczulony na dane tematy, klient Z ceni sobie elegancję itd.). Program dla przedstawicieli handlowych sprawia więc, że z ich barków zdjęta jest konieczność samodzielnego planowania tras i pamiętania o specyfice dosłownie każdego z klientów. Pozwala to zapobiec wpadce, która mogłaby wpłynąć na współpracę z firmą, której handlowiec jest delegatem.

Podobny program jest także bardzo wygodny z perspektywy przedsiębiorcy. Przede wszystkim będzie on mógł samodzielnie dostosować i skontrolować działania pracownika. Zarządzanie handlowcami może dotyczyć przypisania ich do konkretnego regionu, wyznaczenia zawsze tych samych klientów do jednego pracownika itd. Panel przedsiębiorcy pozwala także na uzyskanie dokładnych raportów, a także sprawdzenie, gdzie obecnie znajduje się handlowiec.

Ile kosztuje CRM dla handlowców?

Dostęp do systemu zazwyczaj kosztuje około kilkadziesiąt złotych. Narzędzie Route.plus oferuje jednak darmowy CRM dla handlowców w postaci wersji demo, dzięki której można sprawdzić skuteczność programu nie ponosząc żadnych kosztów! Pełna wersja nadal jednak jest stosunkowo tania, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwości, jakie oferuje program dla przedstawicieli handlowych. Przekonaj się sam, jak wygodne może być korzystanie z niego!

Poprzedni artykułRynek nieruchomości w Polsce w topowych miastach
Następny artykułJak skutecznie zwalczac szkodniki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj